Σ. Αναγνωστόπουλος, γ.γ. υπ. Ανάπτυξης: Οι τιμές στο καλάθι του νοικοκυριού έχουν πέσει – Στόχος η συγκράτηση των τιμών (video)

Οικονομια

Την αποτίμηση της πρώτης εβδομάδας λειτουργίας της πρωτοβουλίας για το «καλάθι του νοικοκυριού» και το πώς συνέβαλε η εφαρμογή e-katanalotis επιχείρησε να κάνει ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, γ.γ. του υπουργείου Ανάπτυξης.

«Από την πρώτη εναλλαγή τιμών που έγινε στα καταστήματα λιανικής πώλησης, φαίνεται ότι, σε γενικές γραμμές, η συντριπτική πλειοψηφία των αλυσίδων λιανικής πώλησης έχει συγκρατήσει τις τιμές και σε ορισμένες περιπτώσεις έχει παρουσιάσει και μειώσεις τιμών».

Ο ανταγωνισμός οδήγησε σε μη αναμενόμενη μείωση

Ο ίδιος χαρακτήρισε το γεγονός της μείωσης του κόστους των προϊόντων ως αρκετά εντυπωσιακό: «Η πρόθεσή της πρωτοβουλίας του καλαθιού του νοικοκυριού είναι η συγκράτηση των τιμών και όχι η μείωσή του. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων οδήγησε σε μείωση μη αναμενόμενη, κάτι που είναι θετικό για τον κλάδο. Αυτή αυτή τη συγκράτηση και τη μείωση την εντοπίζουμε κατά βάση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας», δήλωσε σχετικά.

Αναφορικά με το αν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ μείωσαν τις τιμές σε επώνυμα προϊόντα ή τα αντίσοιχα ιδιωτικής ετικέτας επισήμανε οι μειωμένες τιμές αφορούν και τα επώνυμα τα οποία προσπαθούν να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους.

«Έχουμε μια καλή εικόνα τουλάχιστον για την πρώτη εβδομάδα. Βέβαια, είναι πολύ νωρίς», προσέθεσε για να συμπληρώσει ότι οι τιμές παρακολουθούνται.

«Ένα προϊόν που θα φύγει από το καλάθι νοικοκυράς για κάποιο χρονικό διάστημα, όταν θα επιστρέψει, θα υπολογίζεται με την τιμή βάσης, με την οποία είχε μπει αρχικά στο καλάθι του νοικοκυριού» διευκρίνισε σχετικά με το ενδεχόμενο μελλοντικών αυξήσεων στα προϊόντα που βγαίνουν προσωρινά από το καλάθι.

Να βάλουν πλάτη οι μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων

Αναφορικά με τις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων και την συνάντηση που θα έχει με τους εκπροσώπους ο κ. Αναγνωστόπουλος επισήμανε ότι δεν παράγονται όλα προϊόντα που καταναλώνονται στα σουπερ μάρκετ στη χώρα μας.

«Η εγχώρια βιομηχανία έχει δυνατότητα επηρεασμού των τιμών μέχρι ενός σημείου. Δεν χρειάζεται να βάλουν πλάτη μόνο οι αλυσίδες λιανικής πώλησης, αλλά΄αυτό πρέπει αυτεπεκταθεί και στις βιομηχανίες παραγωγής τροφίμων» τόνισε ο γ.γ. του υπουργείου Ανάπτυξης.

Πηγή: ΕΡΤ

Πηγή: ertnews.gr